Finał ZTU 2014 w Warszawie! W środę, 17 września rozdaliśmy nagrody główne kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł 2014. Wręczyliśmy 32 laptopy i pięć stypendiów uczniom z całej Polski. Uczniowie mierzyli się z kampanijnymi konkursami zachęcani do tego przez samego Macieja Kota, świetnego narciarskiego skoczka kadry narodowej!
Kampania jak co roku odbywała się pod honorowymi patronatami Ministerstwa Sportu i Turystyki RP oraz Komendy Głównej Policji. Patronatem medialnym ZTU objęły czasopisma „Kumpel” i „Victor Junior”.
– Jestem z tego bardzo dumny, że kampania Zachowaj Trzeźwy Umysł to wciąż najchętniej wybierany projekt profilaktyczny w Polsce – mówi Piotr Adamski, szef i pomysłodawca ZTU. Niebawem, bo już w 2015 roku, będziemy obchodzić jubileusz 15 edycji. Samorządowcy już dziś potwierdzają, że gminy i miasta w całej Polsce będą uczestniczyć właśnie w tej kampanii.
W uroczystości rozdania nagród udział wzięli laureaci, ich rodzice, przedstawiciele samorządów oraz szkół. 12 najaktywniejszych gminnych koordynatorów kampanii otrzymało specjalne statuetki oraz pamiątkowe medale dla samorządu. W Centrum Olimpijskim w Warszawie zebrało się ponad 200 gości.
Zachowaj Trzeźwy Umysł to najdłuższa stażem ogólnopolska kampania profilaktyczna. Od 2000 roku zachęca dzieci i młodzież w całej Polsce do aktywnego spędzania czasu. Pokazujemy im sportowe i artystyczne alternatywy, nagradzając najciekawsze prace plastyczne i literackie oraz poszukując młodych mistrzów. W ramach kampanii odbywają się dwa konkursy indywidualne dla uczniów szkół podstawowych i trzy dla gimnazjalistów. Dzieci i młodzież w 2014 roku zmierzyli się z tematem spędzania wolnego czasu – ich zadaniem było opisanie lub narysowanie tego tematu.
Kampania Zachowaj Trzeźwy Umysł powstała by pomóc samorządom w realizacji gminnych programów rozwiązywania problemów alkoholowych. To pakiet profesjonalnych materiałów do profilaktyki uniwersalnej – zawiera elementy dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjalistów i dorosłych mieszkańców gminy.
Galerię nagrodzonych prac można obejrzeć na profilu ZTU na fejsbuku (www.facebook.com/kampaniaZTU): zapraszamy do oglądania i komentowania!