– W Bolesławcu tegoroczna edycja kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł realizowana była w Szkole Podstawowej nr 3 oraz Gimnazjum Samorządowym nr 2. W projekcie wzięło udział ok. 1200 uczestników. Kampania przeciwdziałała bierności, bezradności i nudzie oraz zmniejszała dostępność alkoholu dla dzieci i młodzieży – twierdzi Maria Barbara Wojciechowska, koordynatorka kampanii.
W okresie od kwietnia do października 2012 roku podejmowano działania informacyjno-edukacyjne polegające na plakatowaniu szkół oraz informowaniu dzieci, młodzieży i rodziców o przystąpieniu do kampanii. – Istotnym elementem profilaktycznym były dyskusje na temat sposobów ochrony dzieci i młodzieży przed kontaktem z środkami psychoaktywnymi oraz rozważania o powodach sięgania po środki odurzające – zaznacza koordynatorka.
Przeprowadzano spotkania z rodzicami, na których prezentowane i udostępniane były różnorodne opracowania związane z profilaktyką uzależnień. Dla uczniów gimnazjalnych zorganizowano spotkanie edukacyjno-szkoleniowe „Zrozumieć zachowania… dotyczące zespołu FAS.
W dniach 17-18 października 2012 r. odbyły się spotkania ze sprzedawcami i osobami podającymi napoje alkoholowe. Zachęcano sprzedawców do egzekwowania zakazu sprzedaży i podawania napojów alkoholowych osobom nieletnim.
– Poszczególne działania realizowane w ramach kampanii ZTU zwiększały zaradność dzieci i młodzieży, rozwijały umiejętności radzenia sobie w różnych sytuacjach życiowych, gdy dochodzi do prób częstowania alkoholem, papierosami czy narkotykami – podsumowuje koordynatorka.