Kampanię ZTU w SP nr 2 w Pasłęku podsumował happening profilaktyczny, który odbył się na początku czerwca. – Przebieg kampanii co roku uatrakcyjniają nowe elementy. Chcemy kontynuować taką formę działań – mówi Beata Ziębicka, koordynator ZTU. Realizując zadania kampanii Odpowiedzialny Kierowca, w SP nr 2 zorganizowano także I Rajd Rowerowy.
W całodzienny happening profilaktyczny zaangażowano wszystkich uczniów i nauczycieli szkoły. Młodzi uczestnicy spotkania brali udział w konkurencjach sportowych oraz próbowali swoich sił na scenie. – Tegoroczne występy artystyczne dały dzieciom możliwość odkrywania i prezentowania siebie – opowiada o realizacji celów kampanii pedagog Beata Ziębicka.
W szkolnym konkursie Mam Talent przedstawiano swoje uzdolnienia, a w ramach konkurencji sportowych odbyły się liczne zabawy, w których mógł wziąć udział każdy uczeń. Osoby, które zebrały najwięcej punktów, otrzymały nagrody.
Działania realizowane w ramach kampanii ZTU zostały powiązane z Euro 2012. – Co dało rewelacyjne efekty i wywołało burze pozytywnych emocji – podkreśla pani Beata. Nawiązując do sportowego ducha zabawy, wśród klas ogłoszony został konkurs na najlepiej ubraną klasę kibica. Ponadto starsze klasy konkurowały ze sobą w okrzykach i hasłach dopingujących sportowców. Zwycięzcy otrzymali w nagrodę tort z logo ZTU.
Podczas rozstrzygania konkursu Mam talent wręczono również nagrody za konkurs plastyczny „To ja oraz wylosowano prawidłowo wypełnione ulotki ZTU. Najlepsze prace plastyczne zostały wysłane na konkurs ogólnopolski.
Uczniowie SP nr 2 uczestniczyli też w przedsięwzięciach odbywających się w ramach kampanii Odpowiedzialny Kierowca. Nawiązując do jej tematyki, 25 czerwca zorganizowany został I Rajd Rowerowy. Wraz z rodzicami i nauczycielami dzieci wyruszyły do Aniołowa. Na miejscu uczniowie mieli okazję poznać historię i działalność tej malowniczej wsi. Przy organizacji rajdu pomogła pasłęcka policja. Po powrocie do szkoły wszyscy uczestnicy rajdu otrzymali pamiątkowe medale. Impreza spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem i uznaniem zarówno dzieci, jak i rodziców.
– Kampania corocznie nabiera mocy, a jej realizację ułatwiają pomysły i podpowiedzi umieszczane w materiałach. Biorąc pod uwagę powodzenie jakim się cieszy, chcemy kontynuować taką formę działań profilaktycznych – podsumowuje Beata Ziębicka.
Fotografie pochodzą ze strony internetowej Szkoły Podstawowej nr 2 w Pasłęku.