ZTU to podróże i odkrywanie talentów!
Praszka, woj. opolskie

Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Wincentego Witosa w Kowalach wybrali się na trzydniową wycieczkę do Trójmiasta. – Turystyka to jedna z naszych ulubionych form spędzania wolnego czasu. Podczas wypraw możemy wykazać się samodzielnością, życzliwością, przyjaźnią i jednocześnie zaspokoić swoją chęć poznawania świata – opowiada Ewelina Czop-Szymańska, koordynatorka ZTU.

W tej edycji kampanii, budowaliśmy u dzieci i młodzieży poczucie własnej wartości, kształtowaliśmy umiejętność pozytywnego myślenia i pomagaliśmy dostrzec im ich własne zalety. Przeprowadziliśmy lekcje wychowawcze poświęcone tym zagadnieniom. Wyznaczaliśmy role, odgrywaliśmy scenki, w których pokazaliśmy czym jest tolerancja, wyrozumiałość, ofiarność, życzliwość i prawdziwa przyjaźń. Uświadamialiśmy również rodzicom jak wielki wpływ mają na kształtowanie poczucia własnej wartości u swoich pociech. Bardzo pomocne okazały się ulotki kampanii.

W ramach projektu „Polskie legendy” poznaliśmy bliżej regiony naszego kraju i opowieści z nimi związane, wykonaliśmy do nich ilustracje i rozmieściliśmy je na mapie. Swoją wiedzę mogliśmy wykorzystać podczas wycieczki.

Turystyka to jedna z naszych ulubionych form spędzania wolnego czasu. Możemy wtedy wykazać się samodzielnością, życzliwością, przyjaźnią i jednocześnie zaspokoić swoją chęć poznawania świata. Podczas trzydniowej wycieczki do Trójmiasta zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc. Między innymi zwiedziliśmy Toruń, Zamek krzyżacki w Malborku. Odwiedziliśmy Archikatedrę w Oliwie, gdzie wysłuchaliśmy koncertu organowego. W Parku im. Adama Mickiewicza zobaczyliśmy ogrody w stylu francuskim i angielskim.

W Gdyni dokładnie obejrzeliśmy żaglowiec „Dar Pomorza”, a w Sopocie spacerowaliśmy po molo. Ostatniego dnia zwiedzaliśmy Gdańsk. Zaczęliśmy od Drogi Królewskiej, Dworu Artusa, fontanny Neptuna, potem był kościół Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny, a na końcu port nad Motławą i Stary Żuraw. Podczas wycieczki ujawniło się kilka talentów fotograficznych.

Dzień Dziecka połączony z Dniem Sportu rozpoczął się od wyścigów rzędów i Turnieju Siatkarskiego. Potem przeprowadziliśmy IX już edycję szkolnego konkursu Mam Talent oraz konkurs karaoke. Na zakończenie zgromadziliśmy się przy wspólnym ognisku i upiekliśmy kiełbaski.

Nagrody przyznane w konkursach ufundowane zostały przez Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Praszce.

Autor: Ewelina Czop-Szymańska, SP w Kowalach

Relację nadesłał Andrzej Podyma, Pełnomocnik Burmistrza Praszki ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, koordynator ZTU

Co się dzieje w kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł?

Każdego roku kampania Zachowaj Trzeźwy Umysł to dziesiątki lokalnych wydarzeń, przedsięwzięć, konkursów i atrakcji. Zapraszamy do lektury relacji z miast, gmin i szkół zaangażowanych w ZTU.

Co roku w ramach programu Zachowaj Trzeźwy Umysł organizujemy konkursy profilaktyczne dla dzieci i młodzieży.

Konkursy ZTU 2024

Regulaminy 2024

Lista laureatów ZTU 2023

Archiwalne wpisy, aktualności i relacje. Rzuć okiem na długą historię kampanii, przeczytaj treści sprzed kilku lat, znajdź archiwalną wiadomość, której potrzebujesz!